העברת דירה ללא תמורה הינה דבר שכיח ונפוץ עד מאוד בעיקר בקרב משפחות. קיימת האפשרות להעביר את הדירה שלכם ללא כל תשלום אלא במתנה גמורה, כולל כל הזכויות על הנכס, לאחד מבני המשפחה. תהליך מעין זה הינו משתלם לחלוטין כיוון שהוא מזכה הן את הנותן והן את המקבל במגוון רחב של הטבות שונות. על מנת לעבור את התהליך בצורה הטובה ביותר מומלץ לקבל את סיועו של עו"ד מקצועי כמו עו"ד רונן טיב.

כל הסיבות של העברת דירה ללא תמורה

לביצוע של העברת דירה ללא תמורה יכולות להיות מספר רב של סיבות. כך או כך אין ספק כי מדובר במעשה אשר משתלם לכל הצדדים. להלן חלק מהסיבות הללו:

בחירת עורך דין לליווי התהליך

מקרים מעין אלו דורשים היכרות עמוקה עם כל הסעיפים השונים של חוק המקרקעין וחוק מיסוי מקרקעין ותקנותיהם. על מנת לצלוח את התהליך בדרך הטובה ביותר ולשלם את גובה המס המינימלי על עסקאות מסוג זה מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין מקצועי המתמחה בנושא ומכיר אותו לעומקו. זקוקים לעו"ד העברת דירה ללא תמורה? פנו עוד היום לעו"ד רונן טיב ותקבלו את כל הסיוע לו אתם זקוקים. בעזרת ניסיונו רב השנים והיכרותו העמוקה עם התחום עו"ד רונן טיב יעזור לכם לבצע את העסקה על הצד הטוב ביותר.

העברת נכס ללא תמורה

העברת נכס ללא תמורה הינו תהליך שניתן לבצע בין קרובי משפחה כמו הורים וילדים, הורים ונכדים או בין קרובי משפחה מקרבה ראשונה אחרים. לתהליך זה ישנם יתרונות רבים אשר למעשה מיטיבים הן עם הנותן והן עם המקבל. על מנת לצלוח את התהליך בשלום ובצורה הטובה ביותר מומלץ לשכור את שירותיו של עו"ד המתמחה בנושא. במקרים מעין אלו ואחרים אל תהססו לפנות אל עו"ד רונן טיב.

איך מתבצעת העברת נכס ללא תמורה?

העברת נכס ללא תמורה הינה עסקת מקרקעין לכל דבר ועניין ולכן דורשת את ליוויו הצמוד של עורך דין לענייני מקרקעין. התהליך כולל מספר שלבים חשובים:

  1. מעמד החתימה- מעמד החתימה הינו הליך אשר אורך בערך כשעה. במהלך הפרוצדורה על שני הצדדים לחתום על מספר מסמכים משפטיים כגון תצהיר "נותן מתנה", תצהיר "מקבל מתנה", שטרי מכר ועוד. על כל ההצהרות הללו להיות חתומות לפני עורך דין.
  2. דיווח למיסוי המקרקעין- יש לשלוח את הדיווח למיסוי המקרקעין בתוך 30 יום מרגע חתימתו. במקרים בהם ישנו מס יש לשלוח את הדיווח בתוך 60 ימים מרגע החתימה.
  3. קבלת אישור המיסים- בתהליך העסקה יש לקבל אישורים שונים בתחום המקרקעין וזאת על מנת להעביר את הזכויות בטאבו מהשם של נותן הדירה לשם של המקבל אותה. חלק מהאישורים הללו הם אישור מטעם העירייה, אישור של מס שבח, אישור על מס רכישה.
  4. רישום בטאבו- השלב האחרון הוא שלב הגשת כל האישורים אל הטאבו עם כל המסמכים הרלוונטיים והעברת הזכויות בפועל מה שיהפוך את הדירה באופן רשמי לדירתו של מקבל המתנה.

עורך דין להעברת נכס ללא תמורה

העברת נכס במתנה אינה עניין של מה בכך ועל מנת לבצע את התהליך בצורה הטובה ביותר חשוב עד מאוד לבחור עורך דין מקצועי ובעל ניסיון שיהיה לכם לעזר. בחירת עורך דין נכונה תאפשר לכם ליהנות מההטבות הגבוהות ביותר בתהליך מעין זה. עו"ד רונן טיב הינו בעל שנות ותק רבות ועבודה רבת שנים על תיקים רבים מסוג זה ואחרים. על מנת לצלוח את התהליך בשלום הרימו עוד היום טלפון וקיבעו שיחת היכרות.